Pielęgnacja stóp zimą
Pielęgnacja stóp zimą
Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Zmarznięte, przemoczone, przegrzane, pozbawione możliwości oddychania – nasze stopy zimą nie mają możliwości wypoczęcia. W stopach znajdują się receptory, które są połączone z każdą częścią ciała. To sprawia, że jeśli stopy nie są utrzymane w dobrej kondycji, cały organizm nie funkcjonuje prawidłowo.

Jak zabezpieczyć nogi przed przemarznięciem?

Zimą nasze stopy narażone są głównie na przemarznięcie, które spowodowane jest przede wszystkim zaburzeniem krążenia a także, co warte podkreślenia, zbyt ciasnymi butami. Stopy, które w butach są zbyt ściśnięte nie mają zapewnionego swobodnego przepływu krwi, przez co tkanka staje się mniej odżywiona a tym samym mniej odporna na niską temperaturę.
Aby uniknąć takiej sytuacji

foto202816 4 Pielęgnacja stóp zimą

przed dokonaniem zakupu obuwia zimowego warto zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów.
Obuwie na zimę może być o numer większe od tego, w które zaopatrujemy się w pozostałych sezonach. Dzięki temu palce u nóg mogą swobodnie poruszać się. To także doskonała alternatywa, kiedy zakładamy ciepłe skarpety dodatkowo chroniące stopy przed przemarznięciem. 
Kiedy nasze stopy narażone są na długotrwałe działanie mrozu, a więc kiedy przemieszczamy się po mieście autobusami czy tramwajami, na które musimy czekać na zimnych przystankach, świetnym rozwiązaniem jest zakupienie wkładek termicznych. Wystarczy, że przed założeniem butów włożymy do nich taką wkładkę, wcześniej łamiąc blaszkę, by już po kilkunastu sekundach po włożeniu stóp do butów poczuć przyjemne ciepło. 
O stopy należy też zadbać po powrocie do domu. Przyda się im ciepła kąpiel z masażem, po której nie zapomnijmy o zastosowaniu kremu i założeniu ciepłych skarpet. W sprzedaży dostępne są modele, które nie tylko rozgrzeją stopy, ale i poprawią krążenie i ukrwienie.

Zła kondycja stóp oznaczać może także ich częste pocenie się. Tak jest w przypadku, jeśli nasze stopy zmuszone są przebywać wiele godzin w kozakach, które utrudniają swobodne oddychanie stóp. Jeśli w pracy nie mamy możliwości zmiany obuwia na lżejsze, zatroszczyć musimy się o nie w inny sposób.
Skuteczne będzie w takiej sytuacji każdorazowe mycie nóg w wodzie, która nie jest zbyt gorąca, bo taka uaktywnia pracę gruczołów łojowych. Po kąpieli należy dokładnie wytrzeć stopy, zwracając szczególną uwagę między palce, następnie zastosować preparat hamujący wydzielanie potu.
Wskazane jest również używanie dezodorantów, którymi można spryskać wnętrze butów. 
Wilgoć panująca we wnętrzu butów wywołuje rozpulchnienie i zmacerowanie skóry stóp, co jest idealną sytuacją dla rozwoju bakterii i grzybów. Na taką infekcję podatne są w szczególności osoby chore na cukrzycę, z zaburzeniami krążenia, nadczynnością tarczycy oraz osoby o obniżonej odporności.

>>>>  Germitox - najbardziej skuteczny przeciw pasożytom suplementem

Codzienna pielęgnacja stóp w okresie zimowym

Zabudowane buty,

foto202810 6 Pielęgnacja stóp zimą

grube skarpety i rajstopy są dla stóp sporym obciążeniem. Ze względu na ten fakt, stopy w okresie zimowym powinny być otoczone opieką każdego dnia. Podstawowymi zabiegami powinno być ich mycie oraz usuwanie grubej skóry, po których nie należy zapominać o sięgnięciu po kremy do pielęgnacji stóp.
Ważne jest, by stopy po każdym umyciu były dokładnie wysuszone. Wilgoć stanowi doskonałe podłoże do rozwijania się bakterii i grzybów, wobec czego pamiętajmy o wysuszeniu stóp także między palcami. 
Po każdej kąpieli korzystajmy z dobrodziejstw kosmetyków do pielęgnacji stóp. W połączeniu z masażem stopy nie tylko otrzymają cenne składniki, ale i zagwarantuje się im relaks.
Szczególną opieką otoczmy pięty, które w tym okresie mają tendencję do popękań. Na ich powierzchnię nanośmy grubszą warstwę kremu. Sprawdzi się ten usuwający zrogowaciały naskórek, działający niczym piling.

Stopy, bez względu na porę roku powinny być pielęgnowane. Zadbać należy o stosowne preparaty, ale i o właściwą dla nich odzież. Kupując zwracajmy uwagę na to, by materiał, z którego jest wykonana był naturalny, pozbawiony sztucznych składników, które nie wpływają korzystnie na kondycję naszych stóp.

Poprzedni artykułPowiększanie penisa – po co?
Następny artykułTechniki kontroli bólu skuteczne w terapii migreny u młodzieży
Marzena Wielgus
Blog prowadzony jest przez młodą dietetyczkę, pasjonatkę zdrowego stylu życia i matkę, jak sama Autorka o sobie pisze. Jej energia, pasja i twórcze nastawienie do kreowania intrygującej przestrzeni blogowej mogą imponować. Kobieta zamieszcza przepisy na zdrowe potrawy, które świetnie wpływają zarówno na ciało, jak i na ducha. Z perspektywy fachowca i praktyka w sposób wyczerpujący, a zarazem wyjątkowo lekki opisuje różnego rodzaju recenzje, które poleca swoim Czytelnikom. Najprawdziwsza pasjonatka, którzy posiadaja inklinacje i wyjątkowe zacięcie do prowadzenia zdrowego stylu życia, sprawiającego, że najzwyczajniej w świecie jest szczęśliwym człowiekim, który najwyraźniej spełniają się w tym, co robi. Zdołała przy tym zgromadzić wierne grono czytelników, składające się z osób, które również pragną zadbać o swoje ciało, a także samopoczucie – wiadomo przecież, że człowiek jest jednością psychosomatyczną i wszystkie sfery, w zakresie których funkcjonuje, muszą być poukładane. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę i swoją wiedzą pragną w bardzo przystępny sposób dzielić się z innymi. Najważniejsze jest jednak, że sposób, w jaki żyje potrafi zachwycić i skłonić do tego, aby wziął sprawy w swoje ręce i zrobił dla siebie coś dobrego.