Potenga - wysoka dawka tlenku magnezu
Potenga - wysoka dawka tlenku magnezu
Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Tlenek magnezu, zwany powszechnie po prostu magnezem, jest jednym z najważniejszych kationów wewnątrzkomórkowych, które występują w ludzkim organizmie, a więc jednym z najważniejszych mikroelementów niezbędnych do życia. Jest to jeden z pierwiastków, które trudno się wchłaniają, a bardzo szybko i łatwo wypłukują. Znajdziemy go w pożywieniu – produktach zbożowych i pełnoziarnistych, warzywach strączkowych, orzechach, migdałach, mleku, jajach, rybach i żółtym serze. Niestety, pijąc alkohol lub kawę, a także stosując niektóre leki moczopędne i antykoncepcyjne, wypłukujemy magnez z organizmu.

Magnez trzyma nasz organizm w ryzach

Jak działa tlenek magnezu w naszym organizmie i za co odpowiada? Bierze udział w syntezie DNA i przy

foto202841 8 Potenga   wysoka dawka tlenku magnezu

wytwarzaniu związków wysokoenergetycznych, których zadaniem jest kumulowanie energii niezbędnej do życia. Wpływa na łagodzenie stresu i uspokojenie, a to dzięki uwalnianiu z zakończeń nerwowych adrenaliny i noradrenaliny. Ponadto magnez aktywuje pracę szarych komórek, wspomaga proces uczenia się i koncentrację. Działa dobroczynnie na serce – zapobiega i leczy różnorakie schorzenia serca, wzmacnia naczynia krwionośne, przeciwdziała powstawaniu skrzepów i arytmii oraz wspiera leczenie nadciśnienia tętniczego. Rozszerza drogi oddechowe, więc podaje się go także osobom chorym na astmę i zapalenie oskrzeli. Reguluje procesy trawienia, pomaga usunąć toksyny z organizmu, usprawnia pracę mięśni, podnosi odporność i łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego. Jednym słowem: trzyma nasz organizm w ryzach.

Dla kogo suplementacja tlenkiem magnezu?

Suplementy diety z magnezem powinny przyjmować osoby, u których stwierdza się jego niedobór, a także osoby odczuwające zmęczenie, poddane stresowi, drażliwe, cierpiące na bóle głowy i mięśni oraz chorujące na serce (choroba niedokrwienna serca, po przebytych zawałach). Preparaty z magnezem wskazane są również w przypadku zaburzeń elektrolitowych, depresji, alkoholizmu, niewydolności serca, arytmii, drętwienia kończyn i skurczy mięśni. Niedobór magnezu jest bardzo niebezpieczny dla zdrowia – może powodować skurcz tętnic wieńcowych i obwodowych, zaburzenia rytmu serca, bóle głowy, zmienne nastroje, czy nawet wywoływać choroby psychiczne. Suplementacji tlenkiem magnezu nie poleca się osobom zmagającym się z niewydolnością nerek, blokiem przedsionkowo-komorowym, hipotonią i podczas stosowania leków przeciwzakrzepowych. Warto pamiętać, że niezwykle istotna jest postać magnezu, gdyż to od niej zależy stopień wchłaniania. Farmaceuci twierdzą, że magnez najlepiej przyswaja się ze związków organicznych takich, jak: asparaginian, mleczan lub cytrynian. Trzeba więc zwrócić uwagę na to, pod jaką postacią tlenek magnezu znajduje się w danym suplemencie.

>>>>  Titan Gel Nie istnieje

Dawkowanie

Zapotrzebowanie na magnez wynosi ok. 270–350 mg/d, jednak należy pamiętać, że odpowiednia dawka tlenku magnezu zależy wieku, płci i uwarunkowań fizjologicznych. Uważa się, że kobieta powinna przyjmować ok 300 mg na dobę (podczas

foto202835 9 Potenga   wysoka dawka tlenku magnezu

ciąży i karmienia piersią 450mg), zaś mężczyzna ok. 375mg na dobę.

Skutki uboczne

Do działań niepożądanych możemy zaliczyć: nudności, wymioty, biegunkę, spowolnienie akcji serca, zaburzenia snu, zaczerwienienie skóry, czy dezorientację.

Gotowanie, czekolada i kawa

Gotowanie niestety pozbawia produkty żywnościowe tak ważnego mikroelementu, jakim jest magnez, dlatego bardzo istotne jest spożywanie także surowych warzyw i owoców. Niektórzy stwierdzą: nie szkodzi, wystarczy zjeść czekoladę, która jest bogatym źródłem magnezu, by uzupełnić niedobory. Nic bardziej mylnego. Magnez, który zawiera w sobie czekolada, nie jest wykorzystywany przez organizm, ponieważ jego wchłanianie uniemożliwiają zawarte w niej fityniany i szczawiany. A co z kawą? Czy bardzo wypłukuje magnez z organizmu? Wyniki badań sugerują, że umiarkowane picie kawy (1-3 filiżanek w ciągu dnia) nie wpływa znacząco na wydalanie magnezu z organizmu. Możemy zatem delektować się aromatycznym napojem bez obaw.

Poprzedni artykułPotenga i peruwiański korzeń Maca
Następny artykułArginina – działanie i badania kliniczne
Marzena Wielgus
Blog prowadzony jest przez młodą dietetyczkę, pasjonatkę zdrowego stylu życia i matkę, jak sama Autorka o sobie pisze. Jej energia, pasja i twórcze nastawienie do kreowania intrygującej przestrzeni blogowej mogą imponować. Kobieta zamieszcza przepisy na zdrowe potrawy, które świetnie wpływają zarówno na ciało, jak i na ducha. Z perspektywy fachowca i praktyka w sposób wyczerpujący, a zarazem wyjątkowo lekki opisuje różnego rodzaju recenzje, które poleca swoim Czytelnikom. Najprawdziwsza pasjonatka, którzy posiadaja inklinacje i wyjątkowe zacięcie do prowadzenia zdrowego stylu życia, sprawiającego, że najzwyczajniej w świecie jest szczęśliwym człowiekim, który najwyraźniej spełniają się w tym, co robi. Zdołała przy tym zgromadzić wierne grono czytelników, składające się z osób, które również pragną zadbać o swoje ciało, a także samopoczucie – wiadomo przecież, że człowiek jest jednością psychosomatyczną i wszystkie sfery, w zakresie których funkcjonuje, muszą być poukładane. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę i swoją wiedzą pragną w bardzo przystępny sposób dzielić się z innymi. Najważniejsze jest jednak, że sposób, w jaki żyje potrafi zachwycić i skłonić do tego, aby wziął sprawy w swoje ręce i zrobił dla siebie coś dobrego.