Typy diet odchudzających
Typy diet odchudzających
Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Typy diet odchudzających

Poznaj typy diet odchudzających

Jeżeli chcemy schudnąć, mamy do wyboru naprawdę wiele diet. Każda tak naprawdę polega na czymś innym. Jedne zakazują spożycia węglowodanów i zachęcają do jedzenia tłuszczy, inne dokładnie na odwrót. Jedne chcą być jadł tylko produkty wysokobiałkowe, inne pozwalają jeść tylko jeden rodzaj posiłku.

No i w końcu, są także głodówki. Te mające na celu oczyścić organizm z toksyn, oraz te, które mają trwać tak długo, by schudnąć z niechcianych kilogramów.

Jakie jednak diety są skuteczne? Czy to dobrze, jadać tylko jeden rodzaj pokarmu, albo nie jadać

foto202827 1 Typy diet odchudzających

wcale? A może nie jedzenie niczego jest równie nieskuteczne, jak zajadanie się pizzą, czekoladą i chrupkami? Cóż, my przyjrzymy się wszystkim dietom bliżej.

Szukasz najlepszego preparatu? triapidix300 to aktualnie zdecydowany lider na polskim rynku


Dieta o niskim indeksie glikemicznym.

Jest to niezwykła dieta polegająca na tym, by spożywane pokarmy wybierać na zasadzie tego jaki jest ich wpływ na glukozę (dokładnie jej stężenie) we krwi po 2 do 3 godzin od posiłku.

Warto wiedzieć, iż produkty można podzielić na 3 rodzaje. Te o niskim, średnim oraz wysokim indeksie glikemicznym. Najlepiej na nas wpływają te produkty ze szczebla niskiego (glukoza uwalnia się do krwi dłużej, przez co dłużej też mamy energię i jesteśmy syci). To właśnie te produkty powodują, że łatwiej jest zrzucić kilogramy, których nie chce się mieć.

Dieta jednoskładnikowa

Jest to dieta, która ma niezwykle proste zasady, ale wbrew pozorom nie tak łatwo jest na niej wytrwać. Polega ona na tym, by na śniadanie, obiad i kolację spożywać posiłki oparte na jednym produkcie. Najczęściej w monodietach je się konkretne owoce lub warzywa. Czasami można także spotkać się z innymi typami produktów, które można jeść, typu jogurt, albo ryż.

>>>>  Varyforte - opinie - cena

Trzeba pamiętać, by jadać tylko jeden produkt – np. jabłka. Na dłuższą metę nie jest to jednak zdrowe, gdyż nie dostarcza się do swojego organizmu wszystkich niezbędnych mu składników odżywczych. Taka dieta najczęściej trwa do 7 dni, dłuższy okres jej stosowania może przynieść zawroty głowy, osłabienie, a także ból głowy.

Dieta białkowo – tłuszczowa

Ostatnimi czasy niezwykle popularna, chociaż tak jak poprzednia niezbyt zdrowa. Polega na tym by spożywać przede wszystkim posiłki wiążące w sobie białko i tłuszcze, należy natomiast unikać węglowodanów.

Dzięki temu, że organizm potrzebuje więcej energii by rozłożyć białko, taka dieta świetnie odchudza. Jej ogromnym plusem jest to, iż nie trzeba się ograniczać w wielkości posiłków i można

foto202827 2 Typy diet odchudzających

jeść do syta. Warto jednak dodać, iż powoduje ona jednak mnóstwo skutków ubocznych, a nie dostarczanie swojemu organizmowi węglowodanów nie służy mu. Jest to dieta, na której można złapać ketozę, a nerki są narażone na utratę sprawności jak np. owoce goji.

Dieta niskoenergetyczna

Polega po prostu na ograniczeniu spożywanych kalorii. Można natomiast jeść co się chce, chociaż oczywiście najlepiej byłoby jadać zróżnicowane i zdrowe posiłki. Dla kobiet niskoenergetyczne diety mają od 1000 do 1200 kalorii, mężczyźni jedzą na ogół 1500 kalorii.

Ważne jest jednak to, aby nie stosować tej diety zbyt długo. Stosowanie jej ponad miarę, przynosi efekt zmęczenia i utraty całej energii. Można także wpaść w anemię i mocno pogorszyć stan swojego zdrowia ogólnego. Ze względu na przyjmowanie zbyt małej ilości kalorii, do organizmu nie jest także dostarczana odpowiednia ilość witamin i minerałów.

Diety rozdzielne

Dieta ta również jest niezwykle prosta. Wystarczy tylko nie łączyć produktów z różnych grup ze sobą. Produkty są podzielone na trzy grupy:

  • Białka – czyli mięso, ryby, soja, jajka (byle nie smażone) czy mleko
  • Węglowodany – makaron, pieczywo, kasze, ziemniaki, owoce, rodzynki
  • Produkty neutralne – tłuszcze (w tym oleje roślinne), grzyby, czosnek, warzywa, kiełki, czy zioła

Nie należy łączyć produktów z grupy pierwszej i drugiej. Grupa trzecia jest neutralna, może być łączona z dwoma poprzednimi grupami dowolnie. Trzeba pamiętać także, iżdieta niełączenia niekoniecznie jest dietą odchudzającą. Raczej opiera się na zasadach racjonalnego żywienia.

Głodówka

Po prostu chodzi o to by przez pewien czas nie jeść nic. Głodówka najczęściej trwa od jednego

>>>>  Penirium – opinie – cena

foto202828 1 Typy diet odchudzających

do kilku dni i ma za zadanie oczyścić organizm z zalegających w nim toksyn. Nie należy przesadzać z głodówką, nie można jej stosować zbyt długo, gdyż dzięki niej organizm może być wyjałowiony nie tylko z toksyn, ale także ze składników odżywczych, soli mineralnych czy aminokwasów.

 

Jak we wszystkim, tak i w głodówce należy mieć umiar. Dobrze zastosowana faktycznie może ci pomóc, jednak jeżeli zbytnio ją przedłużysz, w zamian dostaniesz konsekwencje zdrowotne.

Jakie są korzyści ze stosowania tych diet?

Jest wiele korzyści ze stosowania tych wszystkich diet, należy jednak pamiętać, by zachować umiar. Korzyści bardzo szybko mogą zamienić się w skutki uboczne, czy problemy zdrowotne. Jeżeli jednak podejdziesz do diety racjonalnie, to powinno udać ci się zrzucić zbędne kilogramy, bez szkody dla swojego zdrowia.

Szukasz najlepszego preparatu? triapidix300 to aktualnie zdecydowany lider na polskim rynku


Poprzedni artykułWonder Cells – Działanie – Opinie
Następny artykułDieta Cambridge
Marzena Wielgus
Blog prowadzony jest przez młodą dietetyczkę, pasjonatkę zdrowego stylu życia i matkę, jak sama Autorka o sobie pisze. Jej energia, pasja i twórcze nastawienie do kreowania intrygującej przestrzeni blogowej mogą imponować. Kobieta zamieszcza przepisy na zdrowe potrawy, które świetnie wpływają zarówno na ciało, jak i na ducha. Z perspektywy fachowca i praktyka w sposób wyczerpujący, a zarazem wyjątkowo lekki opisuje różnego rodzaju recenzje, które poleca swoim Czytelnikom. Najprawdziwsza pasjonatka, którzy posiadaja inklinacje i wyjątkowe zacięcie do prowadzenia zdrowego stylu życia, sprawiającego, że najzwyczajniej w świecie jest szczęśliwym człowiekim, który najwyraźniej spełniają się w tym, co robi. Zdołała przy tym zgromadzić wierne grono czytelników, składające się z osób, które również pragną zadbać o swoje ciało, a także samopoczucie – wiadomo przecież, że człowiek jest jednością psychosomatyczną i wszystkie sfery, w zakresie których funkcjonuje, muszą być poukładane. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę i swoją wiedzą pragną w bardzo przystępny sposób dzielić się z innymi. Najważniejsze jest jednak, że sposób, w jaki żyje potrafi zachwycić i skłonić do tego, aby wziął sprawy w swoje ręce i zrobił dla siebie coś dobrego.